Här svarar vi på vanliga frågor som vi kan ge generella svar på. Om du har en fråga som inte finns besvarad här så får du gärna skicka iväg ett mail till oss via vårt kontaktformulär.

Vanliga Frågor

Inrikes

PostNord: Leveranstiden är normalt 1-2 arbetsdagar efter att ordern är betald. Försändelsen delas vanligtvis ut i brevlåda dagen efter att den skickas. Kan annars hämtas ut hos ombud efter avisering. Avisering sker via sms / e-post / papper i brevlådan.

DHL: Leveranstiden är normalt ca 1-2 arbetsdagar efter att ordern är betald. Försändelsen levereras till ett ombud och kan hämtas ut efter avisering som sker via SMS. Legitimation krävs för uthämtning. OBS! Namnet på paketet måste stämma överens med namnet på legitimationen hos den som hämtar ut paketet. Smeknamn och förkortningar accepteras inte av DHL.

Utrikes

Norge: Med DHL Express är leveranstiden normalt 1-2 arbetsdagar. Det som brukar kunna medföra extra leveranstid är eventuella förseningar på grund av tullhanteringen.

Finland: 1-2 arbetsdagar med DHL Express, 2-6 arbetsdagar med DHL Parcel Connect, beroende på var i Finland du befinner dig. Till de flesta större orter tar det 2-4 dagar.

Danmark: 1-2 arbetsdagar med DHL Express, 2-4 arbetsdagar med DHL Parcel Connect.

Åland: ca 4-6 arbetsdagar, tullhantering kan förlänga leveranstiden.

Från Cuboss.se levererar vi till Sverige, Norge, Danmark, Finland och Åland.

Vi har även en internationell version av hemsidan där vi levererar till hela världen: Cuboss.com

De vanligaste orsakerna till att leveransen tar längre tid än vanligt är följande:

  1. Beställningen görs innan helgdagar eller en helg. Din försändelse transporteras bara på vardagar, alltså ligger det stilla under helgdagar och helger, vilket kan orsaka förseningar.
  2. Av kund bortglömd betalning: Man kan göra en order via Bankgiro eller Swish utan att betala något, men försändelsen kommer inte skickas förrän vi mottagit betalning.
  3. Bankgirots hanteringstid. Överföringen av betalningen via Bankgiro kan ta ett par vardagar. Om detta kombineras med en helg eller helgdagar kan leveransen bli nästan en vecka försenad. Här är ett exempel: Ordern görs på onsdag. Bankgiro tar 2 dagar på sig, och ordern hinner inte skickas på fredagen. Det innebär att leveransen lämnar lagret på måndagen, och med postens leveranstid på 1-3 arbetsdagar kan det ta ända till torsdagen innan försändelsen når dig.
  4. Försändelsen fick inte plats i brevlådan. Det Posten gör i dessa fall är att de tar med sig paketet tillbaka till ditt närmaste Postombud, så får du hämta ut din försändelse där. Du får då en avi via sms, e-post eller på ett papper i brevlådan dagen efter brevbäraren har försökt lämna ut din försändelse.

Det finns några fler saker du kan ta i beaktning när det gäller förseningar:

  • Posten har en leveranstid på 1-3 arbetsdagar, vilket de oftast håller. Det finns dock tillfällen då leveranser tar längre tid än så, till exempel på dagar med hög belastning, om försändelsen ska skickas långt eller något går snett hos Posten. Detta sker dock ytterst sällan.
  • Om du har fått ett bekräftelsemail av oss att din order är skickad så har vi lämnat din försändelse hos Posten, och vid det laget finns det inget vi kan göra för att din order ska nå dig snabbare. Om det tar mycket längre tid än väntat för din order att nå dig ber vi dig kontakta oss via kontaktformuläret så ska vi hjälpa dig att lösa problemet.

Ordern skickas med PostNord eller DHL, beroende på vad du väljer i kassan. Med PostNord delas försändelsen normalt ut av brevbärare direkt i brevlådan, men annars kommer försändelsen till ett postombud och kan därefter hämtas efter avisering. Med DHL kommer paketet till ett ombud och kan hämtas ut efter avisering.

När din order är färdigbehandlad får du ett mail med spårningsnummer så att du kan hålla koll på var din försändelse befinner sig.

När vi har registrerat din betalning skickas en betalningsbekräftelse till e-postadressen du angav i kassan när du gjorde beställningen. Betalningar som görs via PayPal/Kortbetalning/Faktura och Swish bokförs omedelbart, medan betalningar via Bankgiro oftast tar 1-2 dagar. Om du är osäker eller undrar om din betalning har nått oss så får du gärna kontakta oss via vårt kontaktformulär så ska vi hjälpa dig.

Det händer ganska ofta att kuber ramlar isär. Det kallas att kuben “poppar”. Det är inget att oroa sig för, kuben är i de allra flesta fall inte trasig. Vi har videos här på Cuboss om hur man pusslar ihop sin kub, och om du skulle behöva mer hjälp med det så är det bara att kontakta oss via vårt kontaktformulär eller i chatten. Det finns också många videos på YouTube som beskriver hur du kan sätta ihop en kub som har poppat.

Om din kub poppar ofta kanske du behöver justera och spänna din kub lite så att den inte sitter ihop så löst. Det gör du genom att ta loss locken på centerbitarna och dra åt skruvarna. Vi har några videos här på Cuboss som kan hjälpa dig med det, och vi jobbar på att få upp fler. Det finns också videos på YouTube som du kan ta hjälp av med justering av din kub.

Tror du fortfarande att din kub är trasig? Det kan hända att kuben går sönder i frakten eller att den har fabrikationsfel. Det lättaste sättet att se det är om du kan se att plasten är avbruten eller har sprickor i sig. Om detta är fallet ber vi dig att maila oss på “[email protected]” och bifoga bilder på skadan. Om det är en godkänd reklamation kommer vi att erbjuda dig en ny kub eller pengarna tillbaka.

Sverige: Standardpris är 49 kr. När du handlar för 499 kr eller mer får du fri frakt. Mindre leveranser som t.ex klistermärken kostar 19 kr.

Norge, Finland & Danmark: Standardpris är 49 kr. Mindre leveranser som t.ex klistermärken kostar 39 kr.

Åland: Standardpris är 49 kr. Mindre leveranser som t.ex klistermärken kostar 29 kr.

Om leveransadressen ligger i Sverige eller inom EU är svaret nej, du behöver inte betala tull eller administrationsavgift. Eftersom paketen skickas från vårt lager i Uppsala, Sverige så läggs det inte på några avgifter. Priset du ser i kassan är allt du betalar.

För dig som beställer till länder utanför EU kan tull och eventuella andra avgifter tillkomma.

Här hittar du alla våra rabatterade produkter.

Här hittar du rabattkoder och aktuella erbjudanden.

Vill du handla som företag eller förening? Kolla in våra skolpaket här.

Vill du handla en stor mängd kuber kan du kontakta oss så tar vi fram ett erbjudande för just din order. Minsta orderbelopp för detta är 4000 kr ex moms.

Samtliga varor skickas från vårt lager i Uppsala, Sverige. Det innebär att du aldrig kommer behöva betala PostNords tull- och administrationsavgifter.

 

Har du förslag på mer information som skulle passa in här? Kontakta oss gärna via vårt kontaktformulär eller skriv en kommentar nedan! Vi uppskattar all feedback och vill göra allt för att göra din upplevelse på Cuboss så bra som möjligt.

237 kommentarer på “FAQ

  1. Patrick skrev:

    Dum fråga kanske, men hur fungerar er smörjningstjänst med att förpackningen fortfarande är försluten när man får den?

    • Daniel Wallin skrev:

      Hej Patrick! Om du beställer smörjning så kommer inte kuben försluten när du får den. Vi öppnar ju och smörjer kubens bitar, vilket innebär att du får kuben med förpackning och alla dess tillbehör, men däremot inte inplastad.

    • Patrick skrev:

      Hej igen! Det hade ju varit det rimliga antagandet, men eftersom jag beställde smörjning och fick en kub i försluten förpackning och ett visitkort om att ni utfört smörjning så är ju ert påstående “Om du beställer smörjning så kommer inte kuben försluten när du får den.” inte helt sanningsenligt.
      Men jag antar att man utifrån det bör kunna dra slutsatsen att ni i detta fall valt att ta betalt för en tjänst och sedan inte utfört den? Hur anser ni att man bör hantera en sådan situation? Jag kommer att bistå med bildbevis mailledes under dagen ifall ni misstror mig.

    • Daniel Wallin skrev:

      Ajdå, jag beklagar verkligen det inträffade, i sådana fall så har vi helt enkelt råkat skicka fel kub till dig. Jag hoppas du kan känna dig trygg i att detta inte är något illvilligt försök att lura kunder på pengar utan att det istället är ett rent slarvfel, understött av det faktum att vi skickar iväg tusentals smorda kuber till nöjda kunder varje år.

      Jag lyckades hitta din order och ser till att en ny leverans av samma pussel utfärdas inom någon timme, självklart med smörjningen applicerad denna gång. Du behöver inte returnera den felskickat osmorda kuben, utan kan behålla den som plåster på såren.

      Inga vidare åtgärder behövs från din sida, men vill du återkomma med eventuella frågor antingen här eller via mail är detta förstås helt ok.

      Ha det fint!

  2. Lina skrev:

    Hej!
    Funderade på att köpa Moyu RS3M 2020, men tyckte att loggan på den vita centerbiten såg distraherande ut och skulle vilja ha den helt vit istället, på bild två finns det dock ingen företagslogga? Om jag köper kuben, kommer den ha en logga?

    • Daniel Wallin skrev:

      Hej Lina! Loggan är faktiskt bara ett klistermärke ovanpå vit centerbit, vilket gör det väldigt enkelt att ta bort den. När du får kuben är valet alltså helt ditt huruvida du vill ha kvar den eller ej.

  3. Uttrar skrev:

    Hej!
    Är det bara för mig som en produkt i varukorgen kan duplicera sig själv UTAN att jag gör något?

    • Anton Strindell skrev:

      Hej! Det ska naturligtvis inte hända, det måste vara någon typ av bugg. Du får gärna skicka ett mail till oss med lite information om hur det går till när det händer, vilket operativsystem och vilken webbläsare du använder så ska vi felsöka för att se om vi kan åtgärda felet.

    • Anton Strindell skrev:

      MagLev står för Magnetic Levitation. I kuber innebär det att man har bytt ut varje metallfjäder i kuben mot två magneter som skjuter ifrån varandra. Ju närmare magneterna kommer varandra, desto mer trycker de ifrån varandra, vilket blir precis som en fjäder. På det sättet kan man få fjädring i kuben utan att använda metallfjädrar. Det minskar friktionen i kuben och även risken för oljud.

    • Anton Strindell skrev:

      Många moderna kuber är väldigt snabba, t.ex WR M V10. Där tycker vi att MagLev-versionen blir för snabb, så där är vår favorit faktiskt den med fjädrar. Så det är värt att tänka på. Förutom det så är det väl att MagLev-kuber brukar kunna vara lite dyrare.

  4. Cairoboy skrev:

    Vilken moyu weilong v10 skulle ni rekommendera mest mellan cuboss premium och Daniel signature series setup och är det någon särskilt skillnad på känslan av kuberna?

    • Daniel Wallin skrev:

      Halloj! Jag skulle ju begå brott om jag inte rekommenderade min egen kub. xD Den är mjuk och snabb, så du kommer garanterat bli nöjd – särskilt som du samtidigt i praktiken får rabatt på ett smörjmedel i form av Cuboss Boost. Skillnaden med Cuboss Premium är primärt att vi där (om du väljer Fast) fokuserar ännu mer på att göra kuben snabbare, samt (om du väljer Control) fokuserar ännu mer på att göra kuben kontrollerbar. Min egen kub ligger lite däremellan vad det gäller snabbhet.

  5. Sofia Tunlid skrev:

    Hur använder man Qiyi sladden för att se tiden på skärmen, Är det någon speciell hemsida? Testade på cs – timer och det fungerade inte (har Qiyi timer)

    • Daniel Wallin skrev:

      Hej!

      Jag har tyvärr dålig koll på den tekniska kopplingen och hur den fungerar mellan en QiYi timer och datorn. Har för mig att jag hört att QiYi timer kan ha svårigheter med att koppla till just CSTimer, men kan inte hitta den källan just nu. Mitt tips blir därmed tyvärr att se om du kan hitta tips eller liknande på nätet för att få det att fungera.

    • Linus Peltonen skrev:

      Sök upp på youtube hur man gör , fick det att funka genom att gå in på cstimer settings och bytte timer från typing till stackmat

    • Daniel Wallin skrev:

      Den funkar tyvärr inte så bra för små kameror, utan är mer anpassad för höjden av smartphones av olika typer. Skulle därför rekommendera att investera ett ställ specifikt för den kamera du har om du skulle behöva det.

  6. KubKillenAlvar skrev:

    Hej cuboss! Jag ska köpa en ny 3×3 kub, jag har kollat runt lite och sett lite olika alternativ. Jag har testat erat kubquiz och den rekommenderar X-man tornado V3 pioneer verisionen, jag har även sett att många av er använder Moyu Weilong WRM V9. Jag vet inte riktigt vilken kub jag ska välja, de går ju för ungefär samma prislapp. Vilken är den perfekta kombon av snabbhet och kontrollerbarhet? Jag vill gärna ha bra cornercutting, justerbar magnetstyrka och justerbara fjädrar.
    Just nu använder jag GAN 11M PRO och jag letar efter något bättre.

    Mvh. Alvar

    • Viktor Strindell skrev:

      Hej Alvar!

      Jag hade faktiskt rekommenderat Tornado V3 Flagship till dig. Den tycker jag har den perfekta kombon av snabbhet och kontrollerbarhet. MagLev-versionen (Pioneer) är för snabb enligt mitt och många andras tycke. Jag personligen använder en WRM V9, men jag har dock bytt ut MagLev i den till fjädrar, för att även den är för snabb. Flagship är helt enkelt lättare att tycka om direkt “out of the box” som en perfekt kombo av snabbhet och kontrollerbarhet utan att du behöver jobba massor med tension och smörjmedel för att göra den långsammare. 🙂

      Mvh Viktor

    • KubKillenAlvar skrev:

      Hej igen! Jag tänkte på att det kanske inte är så dumt att ha UV coating ändå. Så jag började fundera på pioneer igen. Om jag köper den som cuboss premium control (som jag ändå hade tänkt) så kommer ni väl smörja den så att den inte är allt för snabb? Det står ju att smörjmedlet ska hålla i sig väldigt länge utan att kuben blir överdrivet snabb. I värsta fall så får jag väl köpa ett tyngre lube senare. Jag vet ju att det inte är lika billigt men för mig så spelar det inte så stor roll. Jag har redan den snabbaste inställningen på min GAN 11 M Pro så för mig så tror jag inte att det blir för snabbt med en pioneer, eller vad tror ni?

      Mvh. Alvar

    • Viktor Strindell skrev:

      Hej! Vi gör våra controll-kuber långsamma med mängder av tungt lube. Så den kommer då inte vara för snabb out of the box. Men Tornado äter lube, så med tillräckligt mycket användning så kommer den att bli snabbare igen. Så det är aldrig dumt att ha en spruta weight 5 till hands om man gillar långsamma/kontrollerbara kuber.

    • Viktor Strindell skrev:

      Det måste inte vara en sladd till specifikt en Yuxin Timer. Det behöver bara vara en 2,5 mm till 3,5 mm. Googla det så hittar du nog flera sidor som säljer!

    • Anton Strindell skrev:

      Efter en tids användning torkar och nöts smörjmedlet i kuben bort, då behöver nytt smörjmedel appliceras för att kuben ska kännas mjuk och smidig igen. Att kuben känns torr kan också bero på att det kommit in damm eller annat smuts i kuben. I så fall behöver man rengöra kuben, och ett tips är att ha kuben i en kubpåse eller liknande för att minska mängden smuts och damm som samlas i den.

    • Viktor Strindell skrev:

      Hej!

      GAN 13 MagLev (Matte) – ca 6:e oktober.
      GAN 13 MagLev (UV) – någon gång i slutet av oktober enligt GAN.

      Vi kommer att lägga upp dem i shoppen som förbeställning lite senare idag.

    • Roger Wiberg skrev:

      Jag ser att Gan 13 Maglev finns att förbeställa nu. Men jag ser ingen möjlighet att välja mellan frosted och UV coated, så jag vågar inte lägga någon beställning ännu. Kan ni fixa det?

    • Anton Strindell skrev:

      Eftersom det är oklart när UV-coated versionen kommer vara färdig för leverans kommer vi lägga upp förbeställningar för den varianten senare, den som går att beställa nu är frosted-varianten. Jag lägger till lite mer information om det på produktsidan för att förtydliga det 🙂

  7. Sam skrev:

    Hej Viktor, tittar på din kubsamlings video och undrar hur jag får den kuben som man kan öppna när den är löst. Vill hålla mitt godis från min syster.

  8. Anonym skrev:

    Hej Viktor, tittar på din kubsamlings video och undrar hur jag får den kuben som man kan öppna när den är löst. Vill hålla mitt godis från min syster.

  9. Uno skrev:

    Hej cuboss! Skulle ni kunna köpa in några av de nya GAN 12 Maglev Chan Limited Edition kuberna? Jag har velat ha en sån kub sen den kom ut men vill inte köpa från USA! Mvh Uno

  10. Victor skrev:

    Jag har köpt en sån här Cyclone Boys Metallic 3×3 och efter nån dag användning så började några bitar på gul pch vit lossna, hur lämnar man tillbaka och nu när jag vet det här så vill jag ha en annan kub, så kan man skicka tillbaka den och köpa en annan?

  11. MK skrev:

    Hej! Kommer ni att få in era svarta kubpåsar igen? Går ej att lägga dem i varukorgen “eftersom det inte finns tillräckligt många i lager”, trots att det först står att de finns i lager 🙁

    • Anton Strindell skrev:

      Hej! Ja, nya svarta kubpåsar är på väg in, men just nu vet jag tyvärr inte när de kommer finnas tillgängliga igen. Kanske 1-2 veckor. Kubpåsarna visar nu korrekt lagerstatus 🙂

    • Anton Strindell skrev:

      Hej Erik!
      Vi använder lite olika smörjmedel beroende på vilken kub du beställer smörjningstjänsten till. De vi oftast använder är två av Luboss Drive, Cubicle Silk och Lubicle Speedy mellan bitarna, och Cubicle Weight 5 som ett tyngre smörjmedel i kärnan när man beställer Deluxepaketet.

  12. MK skrev:

    Hej! Har jag förstått rätt att magnetstyrkan “Weak” på Gan 356 XS gör kuben icke-magnetisk? Eller blir magnetstyrkan bara, likt namnet antyder, väldigt svag? Läste någonstans på internet att magnetstyrkan försvann helt på “Weak” nämligen

    • Viktor Strindell skrev:

      Hej!
      1. Att du är sponsrad av oss innebär att du gör reklam för Cuboss mot kompensation från oss.
      2. Du blir sponsrad genom att kontakta oss och berätta vad du kan göra för oss.
      3. För att bli sponsrad behöver du en plattform med många följare, som du kan introducera till Cuboss. 🙂

  13. Ahmed skrev:

    Jag har precis köpt en svart magnetiserat 3×3 (Dayan Guhong v4). Kuben fungerar perfekt utan problem, det enda felet är att en orange, blå-vit hörnbit orsakar irriterande ljud när biten kommer i kontakt med en en annan bit. Detta sker endast vid en sida av hörnbiten vilket gjort att jag tror att magneten hamnat ur plats vilket kan ha orsakat de störiga ljuden, alltså att magneten dras från en del av hörnbiten till en annan när den kommer i kontakt med en kantbit. Jag undrar bara om det finns något sätt jag kan fixa detta på och om inte, kan jag skicka tillbaka kuben?

    • Viktor Strindell skrev:

      Hej!
      Det är ett rimligt antagande att magneten lossnat. Du kan lösa det genom att plocka ut biten och sedan dra isär den i tre delar. (Biten är inte limmad utan sitter ihop likt lego)
      Vi har varit med om att i vissa fall ligger det en extra magnet eller plastbit som inte ska vara där, så det kan också vara faller. Så börja med att kolla i biten. Magneten kan förstås limmas tillbaka om den lossnat. 🙂

  14. PepEden skrev:

    Hej!
    Jag har en gan460m där en hörnbit har gått sönder, jag har inte ordernumret men jag har datum och summa på ordern. Hur ska jag göra?

  15. Lisa skrev:

    Hej!
    Jag är ingen superkubare men tycker det är kul o har nu senaste tillskottet i min samling., en magnetisk 5×5. Urskön! Med i förpackningen fanns fjädrar, brickor o magneter. Med risk för att låta som den amatör jag är; Finns det nån beskrivning/video på hur man byter o är det starkare magneter man fått som utbytes eller bara reserv. Om man scannar koden kommer man till den kinesiska (?) hemsidan o min kinesiska är väldigt begränsad. Vore lite kul att veta även om jag nog inte har modet att skruva isär kuben.

    • Viktor Strindell skrev:

      Hej Lisa! Kul att du kommit igång med kubandet! 🙂 Vi har inte en video på specifikt det, men min video-guide där jag går igenom hur man smörjer kuber så plockar jag ur skruvar och fjädrar. Så kikar du på den videon får du två flugor i en smäll – om du tänkt göra en ordentlig smörjning av en kub någon gång förstås Länk: https://cuboss.se/hur-man-smorjer-kuber/

      Jag kan lägga till den här guiden som en bonus, ifall det skulle uppstå frågor angående justeringen; https://cuboss.se/hur-man-justerar-en-speedcube/

      Magneterna är bara reserv. Lycka till och hör av dig om du har några fler frågor!

    • Anton Strindell skrev:

      Du kan betala med MasterCard via Payson Checkout eller PayPal Checkout. Välj något av de alternativen och följ sedan instruktionerna hos respektive betalningstjänst.

  16. OLPiiPOP skrev:

    Hej jag beställde en Weilong GTS2M hos er (men inte på det här kontot) men jag har inte fått någon orderbekräftelse?

    • Viktor skrev:

      Hej! Det kan ha hamnat i skräppost. Ta en titt där! Annars kan du ha skrivit fel när du skrev in e-posten. Det är ganska vanligt. För att lösa det behöver du skriva ett mejl till oss med din information så att vi kan hitta ordern och redigera e-posten.

    • Anton Strindell skrev:

      Hej Alexander! MoYu har varit lite långsamma med den senaste leveransen, men kuberna är på väg och borde levereras till oss idag, så de borde finnas i lager imorgon 🙂

    • Viktor Strindell skrev:

      Hej! Den kommer att släppas här. Preliminärt datum är måndag 4:e november (det kan bli något tidigare eller något senare). Priset kommer troligtvis att ligga på 550-600 kr.

    • Viktor Strindell skrev:

      Hej! En sponsring innebär att du som blir sponsrad gör reklam för Cuboss och som gengäld kan du få t.ex rabatt på i shoppen. När det gäller Youtube så har vi en gräns på minst 250 prenumeranter för att bli sponsrad. För mer info, kontakta oss gärna via kontaktformuläret.

  17. Govend skrev:

    Hej!
    Jag spillde ganska mycket superlim på några av delarna på min stickerless hays 7 m. Erbjuder ni reservdelar?

    • Anton Strindell skrev:

      Hejsan, vi erbjuder reservdelar till många kuber, men till just Hays 7 har vi tyvärr inga. Jag skriver upp dig på vår lista så mailar vi dig om vi får in dem.

  18. Fisktratt skrev:

    Om man skickar till en annan adress, för att skicka till någon annan, syns några personuppgifter eller liknande? T ex telefonnummer

    • Anton Strindell skrev:

      Det enda som står på paketet är leveransadressen och om paketet skickas med DHL står även sms-aviseringsnumret där. Så om du inte vill att ditt telefonnummer ska stå på paketet, skriv mottagarens telefonnummer eller använd e-postadress för avisering istället (den syns inte på paketet).

  19. Skumgummikuben skrev:

    Jag tror att min gjost cube är trasig. På sista steget, när man ska rätta till kantbitarna, ör bara två kantbitar fel. Den har alltså fastnat i en paritet. Hur fixar jag det utan att ta isär kuben?

    • Viktor Strindell skrev:

      Om kuben inte har plockats isär förut så är det omöjligt att den har hamnat i en olöslig position. Felet ligger troligtvis i att någon annan bit som ser ut att vara rätt egentligen är fel. Så det gäller att klura ut vad som har gått snett tidigare.

  20. Marlon skrev:

    Jag vill köpa en X-Man Galaxy Megaminx men frakten är lite för hög. Finns det nån stans jag kan komma och hämta kuben? Jag tänker att jag kommer till lagret eller något liknande. ◕‿◕

  21. Leo skrev:

    Hej jag undrar ifall ni kommer få in Valk 3 Power M med svart sticker bas (eller vad det nu heter) och om ni får in det, när? (Har redan the Valk med svart sticker bas och vill gärna uppgradera nu!!

  22. AttackHelikopter skrev:

    Hejsan jag undrar ifall ni kommer få in MoYu WeiLong GTS V2 svart sticker och ifall den kommer in, när?

  23. Elliot skrev:

    Hej! Jag undrar om ni skulle vara intresserade i att skicka kuber till mig som jag kan reviewa i min youtube kanal. (När/om jag får mer prenumeranter)

    • Viktor Strindell skrev:

      Hej! Vi har ett affiliate-program som man kan få gå med i om vi tycker att kanalen är bra. När det gäller Youtube så har vi en gräns på 200 prenumeranter. Om/när du har 200 prenumeranter kan du höra av dig så tar vi en titt. 🙂

  24. Hugo Leander skrev:

    Hej. Jag har ganska nyss köpt en valk3 och den var bra men sedan försökte jag luba den så jag använde mig av lube som kom från en nästan 1 årig rubriks speedcube saken.
    Nu känns det som om någon har limmat kuben och det låter från fjädrarna i kuben!
    Vad ska jag göra?

    • Viktor Strindell skrev:

      Hej! Vi har inga reklam-mejl. De mejl som du får från oss är relaterat till din order (orderbekräftelse) – som du ska spara eftersom det är ditt kvitto. Det får du också oavsett om du har ett konto eller inte. Du kan kontakta oss via kontaktformuläret om du har några frågor eller behöver hjälp så ska vi lösa det.

  25. ines Olivares Jimenez skrev:

    hej jag beställde en vara hos er o den har inte kommit än det har gått 4 dagar och när jag skrev allting med adressen så skrev jag fel mobilnummer så nu vet jag inte om min vara har kommit kan ni hjälpa mig vart den är.

  26. Potatishamstern skrev:

    Ok tack så mycket. Hur får man tillbaka en hörn på gear shift? När ja vred tillbaka så satt de fel när jag hade blandat och försökte lösa den.

  27. Potatishamstern skrev:

    Vilken är den bästa 2×2 kuben ni har om man vill kunna lösa den på några sekunder och när den inte poppar. Vill lära mig att kunna de så ja kan vara med på tävlingar. Så vilken rekomenderar ni? Vore taksam för svar.

  28. Richard skrev:

    Varför kan jag inte betala min order? Är ju under 18 men jag såg att man kunde betala med Swish så jag trodde att det skulle fungera men när jag trycker på “betala” i Swish.-appen så står det:
    “Betalningen misslyckades. I nuläget kan du endast ta emot Swish-betalningar. Kontakta din bank för mer information.”
    Men jag kan Swisha samma mängd pengar med ordernummer (behövs ju inte till privatpersoner) men inte till företag, iallafall inte till er på Cuboss.

    • Viktor Strindell skrev:

      Hej Richard. Åldersgränsen för att skicka pengar till företag beror på vilken bank du använder, så jag kan inte säga mer än meddelandet du fick i Swish-appen tyvärr. Du får kontakta din bank för mer information.

    • Richard skrev:

      Ok, tack för svar. Om jag inte skulle få löst det med banken, vad händer med min order då? Blir jag skyldig er något om jag inte kan betala för produkten, eller skrotar ni bara min order och går vidare?

    • Anton skrev:

      Obetalda ordrar tas bort efter ca en månad, du behöver inte betala något. Vi kan även låta dig välja en annan betalningsmetod om det behövs.

    • Jesiah skrev:

      Fick du något svar från din bank? Är själv under 18 och skulle vilja skicka betalningar till företag men det kommer samma meddelande för mig!

  29. Tuva skrev:

    Hej! Jag har två frågor! Är 3x3x2 en shapeshifter? Och vad är skillnade på en floppy cube och en super floppy cube?

    • Anton skrev:

      Hej Tuva! Nej, 3x3x2 är inte en shapeshifter. Skillnaden är att en floppy cube bara kan vridas 180 grader innan man kan vrida vidare, medan en super floppy cube kan vridas 90 grader. Så det finns fler möjliga drag / positioner på en super floppy cube.

  30. Jacob skrev:

    Hej, jag tänker köpa stickerless valk 3 men det är tyvärr slut i lagret. Vet ni när ni får in valk 3 stickerless.

    • Viktor skrev:

      Hej! Du kan göra det genom att hitta produkten i shoppen, sedan går du ner till recensionerna lite längre ner på produktsidan. Uppe till höger vid recensionerna finner du en grå knapp där det står “skriv en recension”.

    • Viktor skrev:

      Kanske vissa av dem. Jag testade nyss 2x2an och jag tyckte inte den var så bra tyvärr och vi har redan en budget 2×2, så jag tror inte att vi kommer ta in den. 7an verkar lovande dock!

  31. Kalle skrev:

    Kan man beställa hem ett antal olika kuber och testa dem, och ifall man inte gillar en eller några utav kuberna kan man i så fall skicka tillbaka den? Ifall det går, är det krångligt och hur mycket kostar det?

    • Anton skrev:

      Hej Kalle,

      Vi har funderat en del på det, och för tillfället har vi inte möjlighet att erbjuda den tjänsten. Däremot har vi öppet köp, så om du inte är nöjd med en kub du har köpt så har du möjlighet att skicka tillbaks den och få en återbetalning. För mer information om det fungerar vill jag hänvisa till våra försäljningsvillkor.

    • Anton skrev:

      Det är svårt att svara på, eftersom prestandan på olika modeller varierar från person till person. Några favoriter är: GuoGuan Yuexiao, Gans 356 V2 och Gans 356 Air (justerade), YangCong MeiYing, MoYu Tanglong.

    • Anton skrev:

      Den kommer skickas på måndag, sen är det vanligtvis 1-2 dagars leveranstid. Så i bästa fall tisdag, om posten sköter sitt jobb 🙂

    • Viktor skrev:

      Vi säljer inte det som produkt, men om du vill ha ett set till en kub som vi säljer i shoppen så går det bra. Kontakta oss via kontaktsidan då.

  32. Karl walfridson skrev:

    Jag skulle vilja köpa en GuoGuan YueXiao 3×3 stickerless men den är slut i Erat lager när kommer den in i lager igen?

  33. Birgitta skrev:

    Hur kommer jag åt att betala med kort? Hittar inget sätt på Paypalsidan som det står att det skall göra….

    • Anton skrev:

      Inloggningen till sitt PayPal-konto står som första alternativ, men under det ska det finnas en länk där det står något i stil med “Inget PayPal-konto? Klicka här för att betala med kort”. Om man klickar på det kommer kortbetalningsformuläret fram.

  34. Erik skrev:

    kan du ge ett förslag på att lösa en 3’3 kub snabbt jag är ingen nybörjare jätte snabbt via video en bra video.

    • Viktor skrev:

      Jag kommer att göra såna videos ganska snart. Prenumerera på min kanal på youtube.com/CubossSE så missar du inte när det kommer ut.

  35. Anonym skrev:

    Jag undrar om jag kan förbeställa Maru lube smörjmedel som är slut i lager med två andra produkter, moyu lingpo 2×2 och moyu skewb

Skriv en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *